Plaatselijk strenge vorst, ijzel en regen in één dag

Ruim een week was het spannend of en waar er geschaatst kon worden. Uiteindelijk kon de ijsvereniging de bezoekers verwelkomen op zaterdag 17 december 2022.
Om 10.00 uur ging de baan open en kon men naar hartenlust schaatsen. De kwaliteit van het ijs wat overigens maar 6,5 cm dik was, was redelijk goed. In de namiddag kwam er water op het ijs waarna het bestuur besloot om de baan  te sluiten. De nacht naar zondag 18 december 2022 vroor het plaatselijk streng en kon men nog een dagje schaatsen op de ijsbaan.  Van zondag op maandag trok er ijzel en regen over het hele land en kwam de temperatuur maandag 19 december al snel in de plus en was de schaatspret weer voorbij. De officiële winter moet nog beginnen, dus wie weet wat het ons nog brengt.

Ook mochten we 13 nieuwe leden bijschrijven. Waarvoor onze hartelijke dank.