De schaatskoorts stijgt.

Of we de gewenste ijsdikte zo tegen het weekend nog halen is nog maar de vraag. Hangt met name af van de bewolking, zonnestraling, wind, en sneeuw.

De weersomstandigheden zijn redelijk gunstig de komende dagen. Met nog 2 nachten strenge vorst aan de grond en overdag het liefst een paar graden onder nul kan de gewenste ijsdikte van(8cm) doen slagen.

Woensdagmorgen (14 december 2022 )hebben een paar bestuursleden de ijsdikte gemeten en ligt er al een mooie laag van 4,5 cm.  Wederom vanavond weer flinke afkoeling en morgen weer meten en posten.

Donderdagmorgen (15 december 2022) is er opnieuw gemeten en is de ijsdikte 6,5 cm. Vrijdag weer de volgende update.

In de nacht van donderdag op vrijdag trok een sneeuwbui over en heeft het gemiddeld 2,5 graden gevroren. Het ijs is niet is aan gegroeid en moeten we het met 6,5 cm doen. Vanmorgen 15 december 2022 wordt in de bestuurskamer onder het genot van een bak koffie verder overleg gepleegd.

Zaterdag nieuwe update.
9.00 uur komt het bestuur bij elkaar.

Wij hopen natuurlijk zo snel mogelijk de baan te kunnen openen zodra het ijs betrouwbaar is.

Op dit moment kan er bij de ijsclub nog niet gepind worden maar daar wordt hard aan gewerkt.