Warmte records.

De winter van 2021/2022 is nog maar 9 dagen oud. De vorst die weer verdreven is leverde afgelopen december 3 ijsperiodes op zonder schaatspret. Op de valreep van de jaarwisseling stijgt de temperatuur naar ongekende  hoogtes (de Bilt: 30 december 2021 13,1 graden Celsius) dat sinds de temperatuur waarnemingen nog niet eerder is bereikt. Een gemotiveerd bestuur heeft dankzij sponsoren  (RABO Club Support, Plus supermarkt Bergentheim, plaatselijk belang Bergentheim en Gemeente Hardenberg) afgelopen jaar weer veel werk verzet. Voor de beginnende schaatsers heeft de ijsclub 10 schaatshulpen aangeschaft om op de krabbelbaan aan de slag te gaan zodra er weer voldoende natuurijs is om op te schaatsen. Deze schaatshulpen zijn voorzien van een kwastje verf in de kleuren van het logo van de ijsvereniging. Het foto album getuigd hiervan. Vanwege de Covid-19 pandemie moeten we maar afwachten in het nieuwe jaar wat de mogelijkheden zijn wanneer er weer geschaatst kan worden op natuurijs. Uiteraard zullen wij gehoor geven aan de richtlijnen van de KNSB.